08.00 – 09.00 uur       Leidingontbijt op het veld
09.00 – 09.15 uur       Alle leiding aanwezig
09.15 – 09.30 uur       Daguitleg
09.30 – 09.45 uur       Inschrijven deelnemende kinderen/ Rode draadspelen
09.45 – 10.00 uur       Dagopening
10.00 – 12.15 uur       Handelspel
12.15 – 13.00 uur       Lunchen en prijsuitreiking
13.00 – 14.00 uur       Weekafsluiting

NB: Aangegeven tijden zijn richttijden. De spelencommissie kan hiervan afwijken. Bij de spelencommissie van 6-7-8 plannen we geen algemene drinkpauze in. We nemen de ranja mee in de bossen tijdens de spellen, zodat de kinderen naar behoefte kunnen drinken. Het is dus verstandig de bekers van de kinderen mee naar het bos te nemen.

08.00 – 09.00 uur     
Leidingontbijt op het veld
Middels een speciaal ontbijt willen wij graag alle leiding bedanken die voor de kinderen weer een onvergetelijke week hebben gemaakt.

09.00 – 09.15 uur     
Andere leiding aanwezig
Vanaf 09.00 uur is het Slabroekterrein open en vanaf 09.15 uur is er voor de leiding koffie en thee verkrijgbaar bij de staftent. Zorg dat je op tijd bent, want ook dat levert de groep punten op ☺.

09.15 – 09.30 uur     
Daguitleg aan de leiding

09.30 – 09.45 uur     
Presentie controleren deelnemende kinderen / Rode draadspelen
Elke dag wordt 1 leiding van elke groep door de spelencommissie aangewezen als ‘hoofdleider’. Deze persoon draagt een duidelijk herkenningsteken voor ouders. Hij/zij staat bij de flat. Om exact half 10 krijgt hij/zij de inschrijflijst. Als een kind aanwezig is, wordt bij de juiste dag achter de naam van het kind een ‘X’ gezet. Als ouders nog bijzonderheden te melden hebben, is daar ruimte voor. De groepslijsten lever je voor de dagopening in bij het prutje (PR hutje). Snel na de dagopening krijg je een kopie van de lijst terug.

Rode draadspelen: Verschillende keren deze week komen de rode draadspelen aan bod. Dit zijn steeds 4 dezelfde spelen, waar de kinderen punten mee kunnen verzamelen. Elk spel wordt per keer gespeeld door 2 groepen. Bij het scorebord hangt een overzicht, waarop de kinderen kunnen zien bij welk spel ze verwacht worden. De leiding houdt de punten bij en geeft dit door aan de spelencommissie. De rode draadspelen bestaan uit de volgende onderdelen: Spelers in de knoop, Ontsnap uit de kring, Poortvoetbal en Langste ademtikker. De uitleg  van de spelen staan bij de dinsdagmorgen uitgelegd.

09.45 – 10.00 uur     
Dagopening
Als we opgeroepen worden, gaan we op onze eigen opkomsttune van de “Ghost-busters” al strijdend naar het podium. Het zit de professor niet mee, vluchten lijkt de enige oplossing. Maar… lukt dat wel op tijd??

10.00 12.15 uur      
Handelspel (trimbaanbos)
In de bossen lopen 4 superhelden rond, zij verkopen verschillende producten die kunnen bijdragen aan jouw eigen heldendaden. De prijzen verschillen nogal en zijn afhankelijk van vraag en aanbod. Bijvoorbeeld: één held verkoopt potjes “power”, als we beginnen heeft hij/zij 80 potjes, die kosten dan 1 munt. Naarmate er meer verkocht zijn, gaat de prijs omhoog, dus op het moment dat de held minder dan 60 potjes heeft, wordt de prijs 2 munten, bij minder dan 40 potjes 3 munten en bij minder dan 20 potjes 4 munten. Een andere held verkoopt “onzichtbaarheid” en geen potjes “power”. Jij kunt de held jouw potje “power” verkopen. De held betaalt hier 4 munten voor zolang hij/zij minder dan 20 potjes bezit, 3 munten als het er minder dan 40 zijn, 2 munten als het er minder dan 60 zijn en 1 munt als het er meer dan 60 zijn. Voor de kinderen is het dus zaak goedkoop in te kopen en met winst te verkopen.

Midden in het bos is een bank, daar kun je je munten naar toebrengen. Dit mag als je meer dan 5 munten op zak hebt. Je team krijgt dan één punt per 5 munten, die op de rekening van jouw x-man komt. Van elke 5 munten, ontvang je weer 2 munten terug, zodat je kunt blijven spelen.

Let op: als je meer dan 2 munten hebt, kun je beroofd worden door een groep slechteriken.

Bij een overval moet je al je munten laten zien en zal de schurk jou 2 munten laten houden. De slechteriken mogen fouilleren, als blijkt dat je munten achter houdt, mogen ze alles op 1 munt na afpakken. Slechteriken zijn ook koerier en brengen munten van de bank naar de superhelden.

Naast de bank is een snoepwinkel gevestigd. Voor de kinderen de keuze met de munten iets lekkers voor zichzelf te kopen of sparen voor punten voor de groep. De groep die aan het einde van het spel de meeste munten op de bank heeft staan, wint.

12.15 – 13.00 uur      
Lunchen en de Prijsuitreiking (eigen terrein)

13.00 – 14.00 uur     
Weekafsluiting (veld 2)
Deze week wordt op spectaculaire wijze afgesloten door niemand minder dan jullie eigen spelencommissieleden. Komt dat zien, komt dat zien!