PROGRAMMA MAANDAG

09.00 – 09.15 uur | Leiding aanwezig
09.15 – 09.30 uur | Korte uitleg dagindeling
09.30 – 10.00 uur | Inschrijven deelnemende kinderen
09.45 – 10.00 uur | Springkwartiertje
10.00 – 10.15 uur | Dagopening 
10.15 – 10.30 uur | Drinkpauze en stukje fruit
10.30 – 10.45 uur | Kennismakingsspel
10.45 – 11.15 uur | Ren je rot door de tijd 
11.15 – 12.15 uur | Knutseltijd
12.15 – 12:45 uur | Lunchpauze 
12.45 – 14.00 uur | Tijdmachine bouwen
14.00 – 14.45 uur | Drinkpauze en dansje oefenen
14.45 – 15.45 uur | Zoek de laatste bladzijde

NB: Aangegeven tijden zijn richttijden. De spelencommissie kan hiervan afwijken.

09.00 – 09.15 uur | Leiding aanwezig
Vanaf 09.00 uur is de (hulp)leiding welkom op het Slabroekterrein en vanaf 09.15 uur is er voor de (hulp)leiding koffie en thee verkrijgbaar bij de staftent.

09.15 – 09.30 uur | Korte uitleg dagindeling
Met de aanwezige leiding wordt kort de dag doorgenomen zodat men weet wat ze kunnen verwachten.

09.30 – 10.00 uur | Inschrijven deelnemende kinderen
De indeling van de groepen is bekend. Iedere dag wordt 1 persoon van elke groep door de spelencommissie gevraagd om de kinderen in te schrijven door een ‘X’ te zetten als een kind aanwezig is, bij de juiste dag achter de naam van het kind. Deze persoon staat bij het betreffende hutje en krijgt om half 10 de inschrijflijst. Als ouders nog bijzonderheden te melden hebben, is daar ruimte voor op de lijst. De groepslijsten lever je in voor de dagopening bij een spelencommissielid. Je krijgt een kopie van de lijst terug. Hiermee kun je aan het einde van de dag weer de kinderen afmelden zodat we weten dat elk kind veilig opgehaald is.

09.45 – 10.00 uur | Springkwartiertje
Een variant op ochtendgymnastiek. De kinderen moeten natuurlijk wel in topvorm zijn als ze zich deze week gaan verplaatsen door de (Slabroek)tijd. De spelencommissie verzorgt samen een kwartiertje beweging, zodat de kinderen fijn geactiveerd worden.

10.00 – 10.15 uur | Dagopening
Als we opgeroepen worden, gaan we onder begeleiding van onze eigen opkomsttune “Nieuwe dag” naar het podium. Op het podium staat een heuse tijdmachine, maar Merel, de persoon die erbij staat, weet dat nog niet. Opeens komt er een andere persoon uit de tijdmachine. Deze personen hebben de Slabroekweek met elkaar gemeen. De een kan de andere helpen door het gebruik van de tijdmachine, maar de tijd dringt. Gelukkig is er een uitgebreide handleiding binnen bereik. Door het gebruik van de tijdmachine kunnen we oude personages uit het Slabroekverleden uitnodigen voor onze 60e verjaardag. De kinderen gaan het terrein alvast in feestsfeer brengen, door allerlei versieringen te maken.

10.15 – 10.45 uur | Drinkpauze en kennismakingsspel
Per groep wordt door de (hulp)leiding ranja gehaald bij de ranjatent. Na het drinkmoment gaan de kinderen in een kring zitten. De leiding pakt de bal , geeft deze aan kind naam 1 en zegt, gooi de bal maar naar naam kind 2. En zo verder. Zo kan de leiding bepalen naar wie de bal gaat en komen alle kindjes meerdere keren aan de beurt.

10.45 – 11.15 uur | Ren je rot door de tijd
Er worden verschillende vragen gesteld. De kinderen kunnen kiezen uit antwoord 1, 2 of 3, en rennen naar het door hun gekozen antwoordnummer. Als ze niet het juiste antwoord hebben gekozen, gaan ze terug naar startpunt. De kinderen die het wel juiste antwoord hebben gekozen mogen een knikker pakken om hun koker in de paal te vullen. Probeer deze zo vol mogelijk te krijgen.

11.15 – 12.15 uur | Knutseltijd
Op het terrein staan verschillende spullen om onze klokhuizentijdslijn te verfraaien. De spelencommissieleden geven aan waar alles staat en welke activiteiten er bedacht zijn. (o.a. slingers maken, vlag en deur voor de tijdmachine (wit laken) te veranderen door te stempelen, stippen in de groepskleur aanbrengen op de plaat, polshorloges maken.

12.15 – 12.45 uur | Lunchpauze
De kinderen gaan samen met de leiding op ons eigen terrein eten, de (hulp)leiding zorgt voor ranja

12.45 – 14.00 uur | Bouw je eigen tijdmachine
Jullie mogen samen met de kinderen een eigen tijdmachine gaan bouwen in het bos, op de plek waar jullie afbeelding staat. Vanmorgen is er iemand bij ons op bezoek geweest die tijdens de Slabroekweek 2059 een eigen tijdmachine heeft gebouwd. Dat gaan wij nu ook doen. Let goed op wat daar allemaal bij nodig is. Maak een mooie stevige machine van natuurlijke materialen. Je mag natuurlijk wel het laken gebruiken dat vanmorgen is gemaakt. Denk eraan je mag niets plukken, alleen maar oprapen en verslepen.

14.00 – 14.30 uur | Drinkpauze
De leiding zorgt voor ranja. Daarna gaan we met elkaar het dansje oefenen. Op de melodie van XXXgaan we elke ochtend en bij de dagafsluiting vanuit ons eigen terrein naar het hoofdpodium, met onze eigen dans.

14.45 – 15.45 uur | Zoek de laatste bladzijde
In het bos liggen allemaal kaartjes met daarop halve letters, de kinderen moeten op zoek gaan naar 2 stukken letter die bij elkaar horen. Elke groep zoekt letters in zijn eigen kleur. Kinderen leveren elk setje letter in , voordat ze een nieuwe letter zoeken.

15.45 – 16.00 uur | Dagafsluiting
Zorgen jullie er met de kinderen voor dat de hutjes en omgeving opgeruimd is en dat je de ‘tips- en toplijst’ ingevuld hebt. De spelencommissie komt deze ophalen. Na de dagafsluiting gaat iedereen terug naar hun eigen hutje waar ze zich afmelden bij de leiding en wachten ze tot ze opgehaald worden.


PROGRAMMA DINSDAG

09.00 – 09.15 uur | Leiding aanwezig
09.15 – 09.30 uur | Korte uitleg dagindeling
09.30 – 09.45 uur | Inschrijven deelnemende kinderen
09.45 – 10.00 uur | Dagopening
10.00 – 10.15 uur | Drink pauze en stukje fruit
10.15 – 12.00 uur | Spellenmix
12.00 – 12.15 uur | Dansje en terug naar terrein
12.15 – 12.45 uur | Lunchpauze
12.45 – 13.45 uur | Speur en spellentocht
13.45 – 14.15 uur | Machine, kan ik tijd gaan reizen
14.15 – 14.45 uur | Drinkpauze en pannenkoek
14.45 – 15.45 uur | Tandwielenmemorie
15.45 – 16.00 uur | Dagafsluiting

NB: Aangegeven tijden zijn richttijden. De spelencommissie kan hiervan afwijken.

09.00 – 09.15 uur | Leiding aanwezig 
Vanaf 09.00 uur is de (hulp)leiding welkom op het Slabroekterrein en vanaf 09.15 uur is er voor de (hulp)leiding koffie en thee verkrijgbaar bij de staftent. 

09.15 – 09.30 uur | Korte uitleg dagindeling 
Met de aanwezige leiding wordt kort de dag doorgenomen zodat men weet wat ze kunnen verwachten. 

09.30 – 09.45 uur | Inschrijven deelnemende kinderen 
De indeling van de groepen is bekend. Iedere dag wordt 1 persoon van elke groep door de spelencommissie gevraagd om de kinderen in te schrijven door een ‘X’ te zetten als een kind aanwezig is, bij de juiste dag achter de naam van het kind. Deze persoon staat bij het betreffende hutje en krijgt om half 10 de inschrijflijst. Als ouders nog bijzonderheden te melden hebben, is daar ruimte voor op de lijst. De groepslijsten lever je in voor de dagopening bij een spelencommissielid. Je krijgt een kopie van de lijst terug. Hiermee kun je aan het einde van de dag weer de kinderen afmelden zodat we weten dat elk kind veilig opgehaald is. 

09.45 – 10.00 uur | Dagopening
Als we opgeroepen worden gaan we onder begeleiding van onze eigen opkomsttune naar het podium. Bij het podium liggen er allemaal oude attributen. Zouden deze uit de tijdmachine zijn gekomen? Merel hoopt dat de kinderen weten uit welke tijd deze komen. Dan verschijnt Kato uit de machine, zij was zich net aan het klaarmaken voor de verjaardag van haar tante. Ze vind het leuk om weer bij Slabroekweek te zijn, maar wil wel snel terug. Helaas lijkt de machine niet goed te werken. Zouden de kinderen willen helpen om de machine weer te maken?

10.00 – 10.15 uur | Drinkpauze

10.15 – 12.00 uur | Spellenmix
In het bos verspreid staan 20 verschillende korte spellen, bij elk spel staat een begeleider. Bij elk spel kunnen de kinderen tegen elkaar strijden, bij winst krijgen ze deel van De kinderen mogen zelf kiezen welke spellen ze gaan spelen, ze mogen vrij rondlopen over het veld. De kinderen krijgen allemaal een kaart met daarop een defecte tijdmachine. Bij winnen van een spel, kleurt de begeleider een plank/ nagel of schroef in, waardoor de kinderen hun tijdmachine kunnen repareren.

12.00 – 12.15 uur | Dans oefenen en terug naar het terrein

12.15 – 12.45 uur | Lunchpauze
Per groep wordt door de (hulp)leiding ranja gehaald

12.45 – 13.45 uur | Speur en spellentocht
De kinderen gaan een speciale route volgen door de bossen, ze moeten zoeken naar opdrachten en fijn over de balken klauteren (de eerste vier groepen beginnen met de speur – en spellentocht, de laatste vier groepen starten met het volgende spel in het boekje. De eerste vier groepen doen dit spel dan na afloop van de tocht)

13.45 – 14.15 uur | Machine, kan ik tijd gaan reizen?
Variant op het welbekende spel: Schipper mag ik overvaren

14.15 – 14.45 uur | Pannenkoek plus ranja
De kinderen worden verrast met een heerlijke pannenkoek speciaal gemaakt door onze eigen keukenbrigade. Daarbij wordt de ranja gedronken.

14.45 – 15.45 uur | Tandwielenmemorie
De kinderen verzamelen aan de ene kant van het bos een tandwiel, daarmee hollen ze naar de andere kant om de gelijke andere tandwiel te zoeken. De tandwielen kunnen ze vinden bij personen in het bos. De memories worden ingeleverd bij de leiding, waarna de kinderen het spel vervolgen.

15.45 – 16.00 uur | Dagafsluiting
Zorgen jullie er met de kinderen voor dat ons eigen terrein opgeruimd is en dat je de ‘tips- en topslijst’ ingevuld hebt. De spelencommissie komt deze ophalen. Met onze tune gaan de kinderen al dansend naar het hoofdpodium voor de dagafsluiting. Na de dagafsluiting gaat iedereen terug naar de eigen hut, daar melden de kinderen zich af en wachten ze tot ze opgehaald worden.


PROGRAMMA WOENSDAG

09.00 – 09.15 uur | Leiding aanwezig
09.15 – 09.30 uur | Leiding uitleg geven punten telling
09.30 – 09.45 uur | Inschrijven deelnemende kinderen
09.45 – 10.00 uur | Dagopening
10.00 – 11.00 uur | 1e ronde Waterspelen (3 spellen)
11.00 – 11.15 uur | Drinkpauze
11.15 – 12.15 uur | 2e ronde Waterspelen (3 spellen)
12.15 – 12.45 uur | Lunchen
12.45 – 13.45 uur | 3e ronde waterspelen (3 spellen)
13.45 – 14.00 uur | Drinkpauze
14.00 – 15.00 uur | 4e ronde waterspelen (3 spellen)
15.15 – 16.00 uur | IJsje, schuimbad en omkleden 

NB: Aangegeven tijden zijn richttijden. Er is een spelschema en er wordt centraal gewisseld.

09.00 – 09.15 uur | Leiding aanwezig
Vanaf 09.00 uur is het Slabroekterrein open en vanaf 09.15 uur is er voor de leiding koffie en thee verkrijgbaar bij de staftent. Zorg dat je op tijd bent, want ook dat levert de groep punten op.

09.30 – 09.45 uur | Inschrijven en omkleden deelnemende kinderen
Dit jaar zijn de groepjes weer ingedeeld en zal de inschrijving dus verlopen zoals vorig jaar, namelijk: De hoofdleider staat bij het eigen hutje en krijgt om exact half 10 de inschrijflijst. Als een kind aanwezig is, wordt bij de juiste dag achter de naam van het kind een ‘X’ gezet. Als ouders nog bijzonderheden te melden hebben, is daar ruimte voor. De groepslijsten lever je vóór de dagopening in bij een spelencommissielid. Snel na de dagopening krijg je deze weer terug.

09.45 – 10.00 uur | Dagopening
Als we opgeroepen worden, gaan we met onze eigen opkomsttune naar het podium.

10.00 – 11.00 uur | 1e ronde Waterspelen
Iedere groep krijgt een mapje mee met daarin een spelschema, de uitleg van de waterspelen en een plattegrond waar alle spelen te vinden zijn. Ook krijgt elke groep een tas of vuilniszak waarin alle handdoeken e.d. verzameld kunnen worden. Door middel van een centraal signaal wordt er gewisseld. Loop dan snel naar het volgende spel, zodat je meteen kan starten met het spel, als er twee groepen aanwezig zijn. Let goed op dat de kinderen alles meenemen, als je naar een nieuw spel verhuist. De uitleg van de spellen krijg je op de dag zelf. In totaal zijn er 12 waterspelen verspreid over het terrein. Al deze spelletjes zijn te herkennen aan het nummer dat bij het spel staat. Bij het spel staat iemand die het spel uit zal leggen en kan een eventuele uitslag van de spelen noteren in de laatste kolom van het spelschema dat elke groep heeft. Aan de hand van het roulatieschema, dat ook in het mapje zit, ga je in een bepaalde volgorde de waterspelletjes af. Het schema is zo gemaakt dat je telkens tegen een andere groep speelt. Let op: een spel gewonnen is 2 punten, verloren is 0 punten en een gelijkspel is 1 punt.

11.00 – 11.15 uur | Drinkpauze
We drinken bij onze eigen hutjes. Op ons eigen terrein wordt centraal de ranja neergezet. Eén leider van elke groep haalt daar 2 kannetjes ranja. We schenken op een plaats, die iets van het groepje af ligt om minder last te krijgen van ongedierte. Na afloop worden de kannetjes daar teruggebracht.

11.15 – 12.15 uur | 2e ronde waterspelen
We gaan beginnen met het vervolg van de Waterspelen. Zorg dat je groep weer op tijd klaar is om naar het volgende spel te gaan.

12.15 – 12.45 uur | Lunchpauze
We eten lekker bij onze eigen hutjes. Op ons eigen terrein wordt centraal de ranja neergezet. Eén leider van elke groep haalt daar 2 kannetjes ranja. We schenken op een plaats, die iets van het groepje af ligt om minder last te krijgen van ongedierte. Na afloop worden de kannetjes op deze centrale plek teruggebracht.

12.45 – 13.45 uur | 3e ronde Waterspelen
We gaan beginnen met het vervolg van de Waterspelen. Zorg dat je groep weer op tijd gereed is om naar het volgende spel te gaan.

13.45 – 14.00 uur | Drinkpauze
We drinken weer bij onze eigen huisjes Op ons eigen terrein wordt centraal de ranja neergezet. Eén leider van elke groep haalt daar weer 2 kannetjes ranja. We schenken op een plaats, die iets van het groepje af ligt om minder last te krijgen van ongedierte. Na afloop worden de kannetjes weer op deze centrale plek terug gebracht.

14.00 – 15.00 uur | 4e ronde waterspelen
We gaan beginnen met het vervolg van de Waterspelen. Zorg dat je groep weer op tijd gereed is om naar het volgende spel te gaan.

15.15 – 16.00 uur | IJsje, schuimbad en omkleden
De brandweer zorgt ook dit jaar weer voor een schuimbad. Allereerst gaat groep 1-2-3 in het schuim, daarna groep 4-5, en daarna groep 6-7-8. Precieze tijden zijn moeilijk aan te geven. Volg de instructies van de organisatie op. De groepen die moeten wachten, worden beziggehouden en zullen een verkoelende traktatie krijgen. Vandaag is er geen dagafsluiting. Als de kinderen omgekleed zijn en hun ouders er zijn, mogen ze naar huis. Zorgen jullie dat iedereen de eigen spulletjes meeneemt, het terrein netjes wordt achtergelaten en je de ingevulde ‘tips-en-tops’-lijst afgeeft bij de spelencommissie?

NB. Als er voorwerpen gedurende de dag gevonden worden, zullen deze bij de uitgang tentoon gespreid worden. Wijs kinderen en ouders daar op. Niet opgehaalde spullen zullen er de volgende dag ook liggen.


PROGRAMMA DONDERDAG

09.00 – 09.15 uur | Leiding aanwezig 
09.15 – 09.30 uur | Korte uitleg dagindeling
09.30 – 09.45 uur | Inschrijven deelnemende kinderen
09.45 – 10.00 uur | Dagopening 
10.00 – 10.15 uur | Drinkpauze
10.15 – 11.45 uur | Fotozoektocht
11.45 – 12.15 uur | Lunchpauze
12.15 – 12.45 uur | Knock-out show
12.45 – 14.15 uur | Vossenjacht
14.15 – 14.30 uur | Drinkpauze
14.30 – 15.30 uur | Steen papier schaar
15.30 – 15.45 uur | Kort spelletje
15.45 – 16.00 uur | Dagafsluiting

NB: Aangegeven tijden zijn richttijden. De spelencommissie kan hiervan afwijken.

09.00 – 09.15 uur | Leiding aanwezig 
Vanaf 09.00 uur is de (hulp)leiding welkom op het Slabroekterrein en vanaf 09.15 uur is er voor de (hulp)leiding koffie en thee verkrijgbaar bij de staftent. 

09.15 – 09.30 uur | Korte uitleg dagindeling 
Met de aanwezige leiding wordt kort de dag doorgenomen zodat men weet wat ze kunnen verwachten. 

09.30 – 09.45 uur | Inschrijven deelnemende kinderen 
De indeling van de groepen is bekend. Iedere dag wordt 1 persoon van elke groep door de spelencommissie gevraagd om de kinderen in te schrijven door een ‘X’ te zetten als een kind aanwezig is, bij de juiste dag achter de naam van het kind. Deze persoon staat bij het betreffende hutje en krijgt om half 10 de inschrijflijst. Als ouders nog bijzonderheden te melden hebben, is daar ruimte voor op de lijst. De groepslijsten lever je in voor de dagopening bij een spelencommissielid. Je krijgt een kopie van de lijst terug. Hiermee kun je aan het einde van de dag weer de kinderen afmelden zodat we weten dat elk kind veilig opgehaald is. 

09.45 – 10.00 uur | Dagopening
Als we opgeroepen worden gaan we onder begeleiding van onze eigen opkomsttune naar het podium. De deur van de machine is nog steeds open, de onderwater dieren zijn ondertussen terug gespoeld door. Omdat de deur open stond, is er ook een ongenodigde gast binnen gekomen. Dit is de professor (die nog in de gevangenis zit). Deze willen we terug sturen, maar omdat de professor Izzy, de postbode kent, willen we haar graag de uitnodiging voor Izzy meegeven. De professor gaat terug, maar de deur is nog open. De technische dienst van de slabroekweek probeert deze te maken, maar ze lijken het juiste gereedschap te missen.

10.00 – 10.15 uur | Drinkpauze en stukje fruit
Per groep wordt door de (hulp)leiding ranja gehaald bij de ranjatent.

10.15 – 11.45 uur | Fotozoektocht
Alle kinderen krijgen een opdrachtenblad waar verschillende foto’s op staan van een stukje van de onderdelen van het Slabroekterrein. Ze gaan op zoek en strepen het af.

11.45 – 12.15 uur | Lunchpauze
We gaan op ons eigen terrein eten bij onze eigen fantasiefiguur. Per groep wordt door een (hulp)leiding ranja gehaald.

12.15 – 12.45 uur | Knock-out show
We gaan de leiding testen, of zij al helemaal klaar zijn voor het grote feest morgen. Wie kan het beste de hoempapa dansen, welke polonaise loopt het snelste, wie kan het best ballonnen blazen? De kinderen horen welke opdrachten de leiding krijgt en mogen bepalen wie zij denken dat er gaat winnen.

12.45 – 14.15 uur | Vul je gereedschapskist
Er lopen verklede vossen door het bos. De kinderen gaan op zoek naar de vossen, zodat ze verschillende gereedschappen voor de technische dienst kunnen verzamelen. Ze krijgen een strookje waarop een aantal stukken gereedschap zijn afgebeeld. Als het strookje vol is, kan deze geruild worden voor een snoepsleutel. Daarna krijgen ze een ander strookje bij hun leiding. Probeer zo meerdere strookjes vol te maken. Want hoe meer gereedschap, hoe groter de kans is dat het juiste gereedschap erbij zit en dat de machine gemaakt kan worden

14.15 – 14.30 uur | Drinkpauze
Per groep wordt door de (hulp)leiding ranja gehaald bij de ranjatent.

14.30 – 15.30 uur | Papier steen schaar
Iedere groep krijgt in hun eigen kleur een aantal kaartjes van papier/ steen / schaar. Ieder kind krijgt een willekeurig kaartje . de kinderen gaan het bos in en tikken een kindje van de andere groep. De kaartjes worden onderling vergeleken. Het kindje dat wint, krijgt het kaartje van de ander en brengt deze naar de leiding, de verliezer gaat bij zijn leiding een nieuw kaartje halen en probeert het opnieuw. Bij gelijke afbeeldingen worden de kaartjes geruild en naar de leiding gebracht om weer te ruilen voor een kaartje in de eigen kleur.

15.30 – 15.45 uur | Kort spelletje

15.45 – 16.00 uur | Dagafsluiting 
Zorgen jullie er met de kinderen voor dat ons eigen terrein opgeruimd is en dat je de ‘tips- en topslijst’ ingevuld hebt. De spelencommissie komt deze ophalen. Met onze tune gaan de kinderen al dansend naar het hoofdpodium voor de dagafsluiting. Na de dagafsluiting gaat iedereen terug naar de eigen hut, daar melden de kinderen zich af en wachten ze tot ze opgehaald worden.


PROGRAMMA VRIJDAG

09.00 – 09.15 uur | Leiding aanwezig 
09.15 – 09.30 uur | Korte uitleg dagindeling
09.30 – 09.45 uur | Inschrijven deelnemende kinderen
09.45 – 10.00 uur | Dagopening
10.00 – 10.15 uur | Drinkpauze en stukje fruit
10.15 – 10.45 uur | Feestmuts maken
10.45 – 11.45 uur | Streepjesspel
11.45 – 12.15 uur | Hutten afbreken
12.15 – 13.00 uur | Lunchpauze
13.00 – 14.00 uur | Dagafsluiting

NB: Aangegeven tijden zijn richttijden. De spelencommissie kan hiervan afwijken.

09.00 – 09.15 uur | Leiding aanwezig 
Vanaf 09.00 uur is de (hulp)leiding welkom op het Slabroekterrein en vanaf 09.15 uur is er voor de (hulp)leiding koffie en thee verkrijgbaar bij de staftent. 

09.15 – 09.30 uur | Korte uitleg dagindeling 
Met de aanwezige leiding wordt kort de dag doorgenomen zodat men weet wat ze kunnen verwachten. 

09.30 – 09.45 uur | Inschrijven deelnemende kinderen 
De indeling van de groepen is bekend. Iedere dag wordt 1 persoon van elke groep door de spelencommissie gevraagd om de kinderen in te schrijven door een ‘X’ te zetten als een kind aanwezig is, bij de juiste dag achter de naam van het kind. Deze persoon staat bij het betreffende hutje en krijgt om half 10 de inschrijflijst. Als ouders nog bijzonderheden te melden hebben, is daar ruimte voor op de lijst. De groepslijsten lever je in voor de dagopening bij een spelencommissielid. Je krijgt een kopie van de lijst terug. Hiermee kun je aan het einde van de dag weer de kinderen afmelden zodat we weten dat elk kind veilig opgehaald is. 

09.45 – 10.00 uur | Dagopening
Als we opgeroepen worden gaan we onder begeleiding van onze eigen opkomsttune naar het podium. Merel geeft aan dat we de ochtend gebruiken om alles te gaan versieren. Versieringen worden aangebracht aan de tijdmachine ( rode loper, slingers). Kinderen maken alles klaar voor het feest.

10.00 – 10.15 uur | Drinkpauze
Per groep wordt door een (hulp)leiding ranja gehaald. Zorg ervoor dat het terrein opgeruimd is en dat alles in de tassen zit

10.15 – 10.45 uur | Feestmuts maken
De kinderen gaan alvast een feestmuts, om in de stemming te komen.

10.45 – 11.45 uur | Streepjesspel
In het bos zitten een aantal begeleiders verkleed als feestgangers. De kinderen mogen bij elke feestganger een ander kleur streepje op de hand gaan halen. Zo worden de kinderen al helemaal klaargemaakt voor het feest vanmiddag. Er is echter één persoon die helemaal geen zin heeft in een feestje, hij probeert alle streepjes van de handen te vegen (of doorstrepen). Als de eerste hand vol is, mogen de kinderen proberen ook de tweede hand vol te krijgen met kleuren.

11.45 – 12.15 uur | Hutten afbreken
De kinderen gaan het bos in en halen de boshutten uit elkaar en verspreiden de takken weer in het bos in. Alle bordjes en touwtjes moeten weer mee teruggebracht worden.

12.15 – 13.00 uur | Lunchpauze
Presentje kinderen, bedankje leiding

13.00 – 14.00 uur | Dagafsluiting
De Slabroekweek is helaas ten einde, maar we sluiten het af met een groots feest. Deze dag loopt iets eerder ten einde dan de vorige dagen. Omstreeks 14.00 uur worden de kinderen op het terrein opgehaald door de ouders.